Kirsten Engelund Thomsen, Kjeld Johnsen, Steen Traberg-Borup

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Kommunerne skal over de næste år bygge og ombygge et stort antal skoler på grund af stigende elevtal og nedslidning. Der er derfor behov for at få viden om, hvordan fremtidens skoler kan projekteres og forvaltes, så de både bliver energieffektive og samtidig får et godt indeklima. Rapporten afslutter første del af forskningsprogrammet 'Program for energieffektive skoler'. Denne del af programmet har haft til formål at kortlægge energiforbruget i en række skoler og vurdere potentialet for energibesparelser til ventilation og belysning. Rapporten beskriver en række lovende innovative ventilationsløsninger og gennemgår dagslysforholdene i ni eksisterende skoler. Desuden vurderes de potentielle energibesparelser, som kan opnås ved at udnytte dagslyset bedre.
Bidragets oversatte titelEnergy efficient schools. Pilot study on heating, ventilation and lighting quality
UdgivelsesstedHørsholm

• architcture
  • quality control

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Energieffektive skoler: Forundersøgelser om opvarmning, ventilation og lyskvalitet'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.