EnergiParcel-Projektet: Målinger og analyse af energiforbrug og indeklima i 4 danske parcelhusrenoveringer 2008-2011

Tine Steen Larsen, Ole Daniels, Rasmus Lund Jensen, Mathias Rene Andersen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Denne rapport beskriver resultaterne fra måleprogrammet i EnergiParcel gennemført af Aalborg Universitet i perioden 2008 til 2011. Resultaterne fra hvert enkelt hus i projektet er gennemgået detaljeret i 4 husspecifikke rapporter. Der refereres i denne rapport til de husspecifikke rapporter, som alle kan hentes på www.vbn.aau.dk.

Målingerne i husene er foretaget både før og efter energirenoveringen. I denne rapport gives et overblik over resultaterne af projektet både for det målte og beregnede energiforbrug samt for indeklimaet i husene. For en detaljeret gennemgang henvises til de husspecifikke rapporter.

Realdania Byg, som har startet EnergiParcel-projektet, har desuden oprettet en hjemmeside, hvor yderligere information om projektet kan hentes. Denne hjemmeside findes på www.energiparcel.dk.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg