Abstract
Selvom sociologi og psykologi som forskellige videnskabelige felter ikke helt er enige om, hvad der er på spil mellem mennesker, så er medieringsforståelsen eller deres mediebegreb gerne sammenfaldende. De bruger nemlig det, den canadiske medieforsker Joshua Meyrowitz betegner kanalmetaforen. Medier er kanaler, der i deres form ikke betyder noget for indholdet, men alene noget for de interagerende personers mulighed for adgang til hinanden i tid og rum, gensidighed, samt muligheden for at kunne opnå de intentioner, der er på spil. Derfor gør det i denne sammenhæng ikke noget, at en vurdering af smartphonens indflydelse på nærvær og fravær i menneskelig interaktion bevæger sig lidt på tværs.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Nordjyske Stiftstidende |
Vol/bind | 250 |
Udgave nummer | 199 |
Sider (fra-til) | 24 |
Antal sider | 1 |
ISSN | 1399-865X |
Status | Udgivet - 17 jul. 2016 |
Emneord
- smartphone
- altid-lige
- mediesociologi
- medier-som-skjold