Erfaringer med planlægning af ombygning af tre skoler i København: Evaluering af et pilotprojekt udført for Statens Forsknings- og Uddannelsesbygninger og Københavns Kommune

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

550 Downloads (Pure)

Abstract

Landet over står kommunerne overfor en omfattende ombygning af skolebygninger. I den forbindelse er der bl.a. behov for egnede metoder til at planlægge byggeprojekterne. Med udgangspunkt i den såkaldte blokmodel fremlægger denne rapport erfaringerne fra planlægningen af tre skoleombygninger i Københavns Kommune. Rapporten fremsætter på den baggrund en række konkrete anbefalinger til hvordan man kan forbedre planlægningen af skoleombygninger under samlet hensyntagen til rum og form, standard og kvalitet, brugerværdier og -funktioner, samt anlægs- og driftsomkostninger.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedHørsholm
ForlagSBI forlag
Antal sider40
ISBN (Trykt)87-563-1181-8
StatusUdgivet - 2003
NavnBy og Byg Dokumentation
Nummer045
ISSN1600-8022

Emneord

  • skoler
  • bygningsfornyelse
  • byggeøkonomi
  • brandsikring
  • planproces
  • dialog
  • blokmodel
  • brandsikkerhed
  • schools
  • building renovation
  • building economy
  • fire resistance

Citationsformater