Erhvervslivets rammebetingelser i Aalborg Kommune: En virksomhedsbaseret analyse af betydning og tilfredshed

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

96 Downloads (Pure)

Nærværende undersøgelse giver en indsigt i relationen mellem rammebetingelsers betydning for den enkelte virksomhed og virksomhedens tilfredshed med de pågældende rammebetingelser i Aalborg Kommune. Undersøgelsen belyser relationen ud fra, hvordan respondenter i 819 aalborgensiske virksomheder vurderer henholdsvis deres tilfredshed med 11 konkrete rammebetingelser og betydningen af de pågældende rammebetingelser. Undersøgelsen viser, at der er et hierarki af rammebetingelser, hvad angår den betydning som respondenterne tillægger dem. Undersøgelsen viser også i hvilken udstrækning, at den kombinerede vurdering af betydning og tilfredshed hænger sammen med virksomheders eksportorientering, størrelse og branchetilhørsforhold.
Antal sider35
StatusUdgivet - 2016