Abstract
Debatten om evidensbaserede metoder i pædagogisk behandlingsarbejde har drejet sig om for eller imod evidensbasering. For at komme videre i debatten er der brug for at kigge nærmere på en karakteristik af det pædagogiske arbejde, så man kan vurdere om de anvendte evalueringsmetoder passer til opgaven. Ud fra denne karakteristik opstilles nogle ekstra dimensioner i den såkaldte evidensstige, hvorved vurderingen af evalueringsmetoderne bliver mere nuanceret og præcis. Til sidst skitseres et bud på deklaration af det pædagogiske arbejde, der medtænker det opstillede mere inkluderende evidensbegreb.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat |
Udgave nummer | 140 |
Sider (fra-til) | 70-79 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0904-3535 |
Status | Udgivet - dec. 2014 |
Emneord
- socialpædagogik
- evidens
- behandlingstænkning