Aktiviteter pr. år
Abstract
Danmarks økonomiske vækst skal bl.a. sikres gennem udvikling og anvendelse af innovationskapacitet. Landets uddannelser skal derfor sørge for, at studerende besidder de rette innovationskompetencer, hvorfor mange allerede har indført forskellige tiltag herfor. Det er dog stadig uklart, hvordan vi systematisk kan udvikle og evaluere disse tiltag på en meningsfuld måde set i forhold til den overordnede strategi om at øge, målrette og anvende innovationskapacitet.
Artiklen reflekterer over hvilke forhindringer, der er for at gøre dette samt argumenterer for en model, der kan danne udgangspunkt for struktureret
arbejde med udvikling og evaluering af innovationskompetencer i undervisning.
Artiklen reflekterer over hvilke forhindringer, der er for at gøre dette samt argumenterer for en model, der kan danne udgangspunkt for struktureret
arbejde med udvikling og evaluering af innovationskompetencer i undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Cepra-Striben |
Udgave nummer | 18 |
Sider (fra-til) | 64-73 |
ISSN | 1903-8143 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- Innovation
- Tværfaglig
- Erhvervsuddannelse
- Uddannelse
- Evaluering
- Praksis
- Innovationsstrategi
- Innovationskompetencer
- Innovationskapacitet
Aktiviteter
- 1 Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter
-
Cepra-Striben (Tidsskrift)
Christian Ravn Haslam (Fagfællebedømmer)
2015 → …Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning