Evaluering af projektet "Styrkelse af den forebyggende indsats over for arbejdsulykker gennem arbejdsmiljøledelse"

Tine Herreborg Jørgensen, Camilla Beldam

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

222 Downloads (Pure)

Samlet set er det fem gode projektforløb der evalueres i denne rapport. Evalueringen bekræfter, at det har været kompetente rådgivere der har udviklet undervisningsmaterialerne og afprøvet undervisningsforløbene. De udviklede materialer og koncepter for undervisnings-forløb giver et godt udgangspunkt for andre undervisere, der ønsker vejledning og inspiration til igangsættelse af virksomhedsforløb med fokus på forebyggelse af ulykker og indførelse af arbejdsmiljøledelse. Materialet kan også give direkte inspiration til virksomheder der ønsker at styrke deres arbejdsmiljøarbejde i form af eksempelvis ideer til værktøjer, gode råd og intern undervisning af medarbejdere.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
ForlagInstitut for Samfundsudvikling og Planlægning, Aalborg Universitet
Antal sider93
StatusUdgivet - 2006

Bibliografisk note

Rapporten er publiceret på cd'en "Den sikre side : en guide til arbejdsmiljøledelse og ulykkesforebyggelse på mindre og mellemstore virksomheder", der indeholder fem værktøjer til arbejdsmiljøledelse og ulykkesforebyggelse, udviklet på vegne af fem Branchearbejdsmiljøråd; BAR handel, BAR Jord til Bord, Grafisk BAR, BAR kontor privat samt Industriens Branchearbejdsmiljøråd.