Oplevelsesøkonomi: vinkler på forbrug

Bidragets oversatte titel: Experience Economy: Perspectives on Consumption

Christian Jantzen (Redaktør), Tove Arendt Rasmussen (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Abstract

Bogen handler om nye vinkler på forbrug. Oplevelsesøkonomien udfordrer nemlig gængse forestillinger om forbrug ved at gøre nydelse, oplevelse, emotionalitet og engagement til et centralt salgsargument. Der mangler imidlertid teorier der kan forstå og forklare disse aspekter ved forbrug. Det vil bogen råde bod på ved at fokusere på forbrugerens egen rolle i frembringelsen af relevante og interessante oplevelser.

Bidragets oversatte titelExperience Economy: Perspectives on Consumption
OriginalsprogEngelsk
UdgivelsesstedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag
Antal sider284
ISBN (Trykt)8773077828
ISBN (Elektronisk)9788773077825
StatusUdgivet - 2007
NavnExCITe
Nummer2

Emneord

  • oplevelsesøkonomi
  • forbrug
  • markedskommunikation
  • æstetik

Citationsformater