Formidlings-DVD om musikterapi: Casebeskrivelser i dias-format med video- og audiomateriale.

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Formidling

13095 Downloads (Pure)

I 2007 modtog Musikterapi-miljøet på Aalborg Universitet prisen som ”Årets dynamiske forskningsmiljø” af Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation. Prisen er blevet brugt til at producere denne formidlings-DVD.

Formålet med DVD’en er at give et indblik i dansk musikterapeutisk praksis med illustrative videoklip og en kort indføring i teori og forskning.

Tekst og materiale er udarbejdet af professorer, lektorer og ph.d.-studerende fra musikterapiuddannelsen på Aalborg Universitet, og med bidrag og materiale fra musikterapeuter i praksisfeltet.

Anvendelse og rettighederPå denne DVD indgår autentisk video- og audiomateriale optaget i musikterapi. Der er indhentet skriftlig tilladelse hos samtlige deltagere og terapeuter til benyttelse af materiale, og med mindre andet er aftalt, er deltagernes navne opdigtede.

Materialet er beregnet som undervisningsmateriale for fagpersoner, pårørende og frivillige omsorgspersoner. Af hensyn til personerne i de enkelte cases og til deres familier, må materialet ikke anvendes uden for den sammenhæng, det her præsenteres i.

Materialet må ikke anvendes i offentlige sammenhænge, på internetplatforme, som pressemateriale eller til anden medieformidling uden forudgående skriftlig tilladelse.

Disse praksisområder danner grundlag for seks diasserier, som hver indledes med generel information om området med en definition af klientgruppen, problemområder, behov og henvisning, formål og terapeutiske mål, metoder, forskning og links. Herefter følger uddybende case-eksempler med beskrivelse af formål og terapeutiske mål, udvikling i forløbet, kommentarer til eksemplet og konklusion.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato1 sep. 2010
UdgivelsesstedAalborg
PublikationsmedierDVD
StatusUdgivet - 1 sep. 2010

Bibliografisk note

Bidragydere
Sofie Andersen, Marianne Badstue, Bolette Daniels Beck, Julie Exner, Karina Grønfeldt, Søren Hald, Trine Hestbæk, Ulla Hyldgaard, Astrid Faaborg Jacobsen, Stine Lindahl Jacobsen, Bent Jensen, Lis Karlsen, Anette Majlund Kristiansen, Inger Kruchov, Lise Høy Laursen, Charlotte Lindvang, Inge Nygaard Pedersen, Inger Rolff-Pedersen, Kirstine Skou-Nielsen Rydahl, IIan Sanfi & Sanne Storm

Finansieret af
Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation
Forskerprogrammet på Musikterapiuddannelsen, Aalborg Universitet
Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet
Distribueret gratis til alle landets plejehjem. Obel, Spar Nord og Sangens år har støttet/betalt.

Layout & produktion
Edvantage Group

Antal sider: 242

Emneord