Forretningsmodeller

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstrakt

Opslag i "Medie- og Kommunikationsleksikon": En forretningsmodel beskriver den måde, hvorpå en organisation skaber profit.

En forretning handler om køb og salg af produkter (herunder ydelser), og en model er et udsnit af en forestilling om virkeligheden. Fra simulationsteorien ved vi, at en god model af virkeligheden fungerer på en sådan måde, at når den får et input, reagerer den med et output, som er forventeligt i den virkelighed, der simuleres. Derfor er en forretningsmodels kvalitet central, når det skal besluttes, hvor meget der skal investeres i en forretning...
OriginalsprogDansk
TitelForretningsmodeller : Medie- og Kommunikationsleksikon
RedaktørerGunhild Agger, Nete Kristensen, Per Jauert, Kim Schrøder
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdatofeb. 2021
StatusUdgivet - feb. 2021

Citationsformater