Forsøg med lavere sagsstammer i jobcentret på Lærkevej: Kvalitativ delevaluering, slutrapport

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

593 Downloads (Pure)

I januar 2018 starter et 2-årigt forsøg med lavere sagsstammer på Jobcenter København – Center for Jobindsats (JKI). Forsøget foregår i en forsøgsafdeling, hvor de personligt koordinerende sagsbehandlere har 50 sager i gennemsnit. Sagsbehandlere i de ordinære afdelinger havde i perioden forud for forsøgsafdelingen omkring 220 sager i gennemsnit, mens de i løbet af forsøgsperioden fik sænket sagsantallet til først omkring 130 og siden omkring 100 sager i gennemsnit.
Den kvalitative evaluering skal belyse, om forsøgsordningen med reduceret sagsstamme medfører øget kvalitet og faglighed i sagsbehandlernes arbejde, og hvilke kontekstuelle forhold, der har betydning for resultaterne af reducerede sagsstammer.
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole