Forskningscirklen: Inkluderende undervisningsmetoder: Inspiration til-, refleksioner over- og erfaringer med inkluderende undervisningsmetoder på gymnasiale uddannelsesinstitutioner i Øresundsregionen

Ulla Højmark Jensen, Pernille Ehlers, Carin Welinder, Birgit Riedel Langvad, Sune de Montgomery Nørgård, Sine Camilla Jensen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

I dette inspirationskatalog gives både konkrete eksempler på hvordan man kan arbejde med inkluderende undervisning og nogle meta teoretiske reflektionsmuligheder, der kan bidrage til at stille spørgsmål ved egen praksis og lade sig inspirere til tænke i inkluderende undervisningsmetoder, fx: Hvad er egentlig målet med min undervisning? Hvilke overordnede principper bygger jeg på for at nå der hen? Hvordan forstår jeg elevernes bidrag til og deltagelse i denne proces? Hvordan forstår jeg som lærer min egen position i elevernes læringsproces?
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedHøje Tåstrup
ForlagPreventing dropout
Antal sider35
Rekvirerende organisationPreventing dropout
StatusUdgivet - 1 apr. 2013
BegivenhedMotivationskrise i ungdomsuddannelserne?: midtvejs konference for Proventing dropout - Malmø, Sverige
Varighed: 3 maj 20133 maj 2013

Konference

KonferenceMotivationskrise i ungdomsuddannelserne?
LandSverige
ByMalmø
Periode03/05/201303/05/2013

Emneord

  • Inklusion
  • undervisningsmetoder
  • Gymnasieskolen

Citer dette

Jensen, U. H., Ehlers, P., Welinder, C., Langvad, B. R., Nørgård, S. D. M., & Jensen, S. C. (2013). Forskningscirklen: Inkluderende undervisningsmetoder: Inspiration til-, refleksioner over- og erfaringer med inkluderende undervisningsmetoder på gymnasiale uddannelsesinstitutioner i Øresundsregionen. Høje Tåstrup: Preventing dropout.
Jensen, Ulla Højmark ; Ehlers, Pernille ; Welinder, Carin ; Langvad, Birgit Riedel ; Nørgård, Sune de Montgomery ; Jensen, Sine Camilla. / Forskningscirklen: Inkluderende undervisningsmetoder : Inspiration til-, refleksioner over- og erfaringer med inkluderende undervisningsmetoder på gymnasiale uddannelsesinstitutioner i Øresundsregionen. Høje Tåstrup : Preventing dropout, 2013. 35 s.
@book{368f70489808477fb5b2c2924c2fcc92,
title = "Forskningscirklen: Inkluderende undervisningsmetoder: Inspiration til-, refleksioner over- og erfaringer med inkluderende undervisningsmetoder p{\aa} gymnasiale uddannelsesinstitutioner i {\O}resundsregionen",
abstract = "I dette inspirationskatalog gives b{\aa}de konkrete eksempler p{\aa} hvordan man kan arbejde med inkluderende undervisning og nogle meta teoretiske reflektionsmuligheder, der kan bidrage til at stille sp{\o}rgsm{\aa}l ved egen praksis og lade sig inspirere til t{\ae}nke i inkluderende undervisningsmetoder, fx: Hvad er egentlig m{\aa}let med min undervisning? Hvilke overordnede principper bygger jeg p{\aa} for at n{\aa} der hen? Hvordan forst{\aa}r jeg elevernes bidrag til og deltagelse i denne proces? Hvordan forst{\aa}r jeg som l{\ae}rer min egen position i elevernes l{\ae}ringsproces?",
keywords = "Inklusion, undervisningsmetoder, Gymnasieskolen",
author = "Jensen, {Ulla H{\o}jmark} and Pernille Ehlers and Carin Welinder and Langvad, {Birgit Riedel} and N{\o}rg{\aa}rd, {Sune de Montgomery} and Jensen, {Sine Camilla}",
year = "2013",
month = "4",
day = "1",
language = "Dansk",
publisher = "Preventing dropout",
address = "Danmark",

}

Forskningscirklen: Inkluderende undervisningsmetoder : Inspiration til-, refleksioner over- og erfaringer med inkluderende undervisningsmetoder på gymnasiale uddannelsesinstitutioner i Øresundsregionen. / Jensen, Ulla Højmark; Ehlers, Pernille; Welinder, Carin; Langvad, Birgit Riedel; Nørgård, Sune de Montgomery; Jensen, Sine Camilla.

Høje Tåstrup : Preventing dropout, 2013. 35 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Forskningscirklen: Inkluderende undervisningsmetoder

T2 - Inspiration til-, refleksioner over- og erfaringer med inkluderende undervisningsmetoder på gymnasiale uddannelsesinstitutioner i Øresundsregionen

AU - Jensen, Ulla Højmark

AU - Ehlers, Pernille

AU - Welinder, Carin

AU - Langvad, Birgit Riedel

AU - Nørgård, Sune de Montgomery

AU - Jensen, Sine Camilla

PY - 2013/4/1

Y1 - 2013/4/1

N2 - I dette inspirationskatalog gives både konkrete eksempler på hvordan man kan arbejde med inkluderende undervisning og nogle meta teoretiske reflektionsmuligheder, der kan bidrage til at stille spørgsmål ved egen praksis og lade sig inspirere til tænke i inkluderende undervisningsmetoder, fx: Hvad er egentlig målet med min undervisning? Hvilke overordnede principper bygger jeg på for at nå der hen? Hvordan forstår jeg elevernes bidrag til og deltagelse i denne proces? Hvordan forstår jeg som lærer min egen position i elevernes læringsproces?

AB - I dette inspirationskatalog gives både konkrete eksempler på hvordan man kan arbejde med inkluderende undervisning og nogle meta teoretiske reflektionsmuligheder, der kan bidrage til at stille spørgsmål ved egen praksis og lade sig inspirere til tænke i inkluderende undervisningsmetoder, fx: Hvad er egentlig målet med min undervisning? Hvilke overordnede principper bygger jeg på for at nå der hen? Hvordan forstår jeg elevernes bidrag til og deltagelse i denne proces? Hvordan forstår jeg som lærer min egen position i elevernes læringsproces?

KW - Inklusion

KW - undervisningsmetoder

KW - Gymnasieskolen

M3 - Rapport

BT - Forskningscirklen: Inkluderende undervisningsmetoder

PB - Preventing dropout

CY - Høje Tåstrup

ER -