@inbook{9ec1b6967770470892475dc55323a488,
title = "Forskningsinformeret p{\ae}dagogisk praksis og uddannelse",
abstract = "International uddannelsesforskning viser, at gennemgribende og holdbare forandringer gennemf{\o}res bedst af og med praktikerne selv, n{\aa}r de ikke tvinges mod deres viden og erfaring. Men hvad er dokumenteret viden, der b{\aa}de udfordrer og bygger p{\aa} erfaringer om ”best practice” og ”next practice”, og hvad er blot ”fikse ideer” uden forskningsm{\ae}ssigt bel{\ae}g eller dokumenteret virkning? At kunne h{\aa}ndtere denne kompleksitet er en af de st{\o}rste udfordringer til professionerne og professionsuddannelserne. I kapitel 7 – Forskningsinformeret p{\ae}dagogisk praksis – argumenteres for, at vi m{\aa} finde nye m{\aa}der, for at forskningssystemet og uddannelsessystemet kan relatere sig til hinanden og samarbejde om udvikling af viden. Underviserens og den studerendes interaktioner p{\aa} p{\ae}dagoguddannelsen bliver herigennem et centralt omdrejningspunkt.",
keywords = "evidens, Forskningsinformeret praksis",
author = "Torben N{\ae}sby",
year = "2015",
language = "Dansk",
isbn = "9788771600179",
series = "Den professionelle p{\ae}dagog",
publisher = "Dafolo Forlag A/S",
pages = "143--161",
editor = "Torben N{\ae}sby",
booktitle = "Evidens i p{\ae}dagogens praksis",
edition = "1",
}