Frivilligcentrene i Danmark: Fjerde og afsluttende delrapport vedrørende evaluering af puljen til oprettelse af nye og styrkelse af eksisterende frivilligcentre i Danmark

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

140 Downloads (Pure)

Rapporten udgør den fjerde og afsluttende delrapport vedrørende evalueringen af 'Puljen til oprettelse af nye og styrkelse af eksisterende frivilligcentre i Danmark'. Udviklingspuljen er en del af sats­pulje­aftalen 2005, hvor satspuljeordførerne besluttede at afsætte 49 millioner kr. til en styrkelse og udvikling af frivilligcentrenes arbejde. Det over­ord­nede mål med puljen var at gøre det lettere for flere mennesker at finde adgang til et frivilligt engagement ved at gøre frivilligcentrene mere kendte blandt borgerne, ved at skabe nye og flere aktiviteter samt forbedre det lokale samspil omkring centrene. Den treårige udviklingspulje (2006 - 2008) har været admini­streret af Indenrigs- og Socialministeriet.
Bidragets oversatte titelVolunteer centres in Denmark: Final evaluation report
UdgivelsesstedAalborg
ForlagInstitut for Sociologi, Socialt Arbejde og Organisation, Aalborg Universitet
Vol/bind1.