Hospitalslys: Forprojekt: Energibesparende lys, der understøtter helbredelse, sundhed og trivsel på hospitaler

Kjeld Johnsen, Jakob Markvart, Anne Kathrine Frandsen, Marc Fontoynont, Carlo Volf, Dennis Correll

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Nærværende projekt er et forprojekt, der har til formål at: realisere et afgørende nationalt projekt, der sikrer at fremtidens sygehuse udnytter det helt væsentlige potentiale lys har for at blive en aktiv del af helbredelsesprocessen i hospitalssektoren til glæde og gavn for såvel patienter som personale. En belysning der tager højde for den menneskelige perception når vi er svagest, tager også hensyn til den menneskelige perception når vi er raske. Vi kan altså generelt lære meget af at arbejde med lyset på et hospital, og det forventes, at mange af de erfaringer der indhentes i arbejdet med hospitalslys kan overføres til andre bygningstyper og arbejdspladser, fx skoler, institutioner, m.fl.
UdgivelsesstedKøbenhavn
Antal sider80
Rekvirerende organisationDansk Energi net, ELFORSK
StatusUdgivet - 15 dec. 2015