Hvad er didaktik?

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Hvordan griber man det an at lære andre noget bestemt? Hvordan skal man som lærer planlægge aktiviteter, sådan at eleverne kan få det udbytte, man har tænkt sig? Hvilke overvejelser skal man gøre sig? Disse spørgsmål hører til didaktikkens helt overordnede temaer.

Som lærer oplever man dagligt de udfordringer, der er forbundet med at skulle forholde sig til den kompleksitet og de dilemmaer og muligheder, der folder sig ud, når man skal designe og facilitere didaktiske forløb. Det er er omdrejningspunktet i denne bog, der både behandler didaktik som begreb, som fagligt område og som praksis.

Hvad er didaktik kobler en grundig introduktion til didaktisk teori sammen med talrige konkrete eksempler fra lærerfaglig praksis. Bogen retter sig mod lærerstuderende, men kan også læses af andre, der beskæftiger sig med planlægning og facilitering af forskellige former for didaktiske forløb og læreprocesser.
OriginalsprogDansk
ForlagAkademisk Forlag
Udgave1
Antal sider160
ISBN (Trykt)ISBN: 9788750052142
StatusUdgivet - 25 jun. 2019

Emneord

  • Didaktik
  • Læreruddannelse
  • Pædagoguddannelse
  • Undervisning
  • pædagogik

Citer dette

Andreasen, K. E., & Jensen, A. A. (2019). Hvad er didaktik? (1 udg.) Akademisk Forlag.
Andreasen, Karen Egedal ; Jensen, Annie Aarup. / Hvad er didaktik?. 1 udg. Akademisk Forlag, 2019. 160 s.
@book{0e953b532bc14000a4968d57e4953833,
title = "Hvad er didaktik?",
abstract = "Hvordan griber man det an at l{\ae}re andre noget bestemt? Hvordan skal man som l{\ae}rer planl{\ae}gge aktiviteter, s{\aa}dan at eleverne kan f{\aa} det udbytte, man har t{\ae}nkt sig? Hvilke overvejelser skal man g{\o}re sig? Disse sp{\o}rgsm{\aa}l h{\o}rer til didaktikkens helt overordnede temaer.Som l{\ae}rer oplever man dagligt de udfordringer, der er forbundet med at skulle forholde sig til den kompleksitet og de dilemmaer og muligheder, der folder sig ud, n{\aa}r man skal designe og facilitere didaktiske forl{\o}b. Det er er omdrejningspunktet i denne bog, der b{\aa}de behandler didaktik som begreb, som fagligt omr{\aa}de og som praksis.Hvad er didaktik kobler en grundig introduktion til didaktisk teori sammen med talrige konkrete eksempler fra l{\ae}rerfaglig praksis. Bogen retter sig mod l{\ae}rerstuderende, men kan ogs{\aa} l{\ae}ses af andre, der besk{\ae}ftiger sig med planl{\ae}gning og facilitering af forskellige former for didaktiske forl{\o}b og l{\ae}reprocesser.",
keywords = "Didaktik, L{\ae}reruddannelse, P{\ae}dagoguddannelse, Undervisning, p{\ae}dagogik",
author = "Andreasen, {Karen Egedal} and Jensen, {Annie Aarup}",
year = "2019",
month = "6",
day = "25",
language = "Dansk",
isbn = "ISBN: 9788750052142",
publisher = "Akademisk Forlag",
address = "Danmark",
edition = "1",

}

Andreasen, KE & Jensen, AA 2019, Hvad er didaktik? 1 udg, Akademisk Forlag.

Hvad er didaktik? / Andreasen, Karen Egedal; Jensen, Annie Aarup.

1 udg. Akademisk Forlag, 2019. 160 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Hvad er didaktik?

AU - Andreasen, Karen Egedal

AU - Jensen, Annie Aarup

PY - 2019/6/25

Y1 - 2019/6/25

N2 - Hvordan griber man det an at lære andre noget bestemt? Hvordan skal man som lærer planlægge aktiviteter, sådan at eleverne kan få det udbytte, man har tænkt sig? Hvilke overvejelser skal man gøre sig? Disse spørgsmål hører til didaktikkens helt overordnede temaer.Som lærer oplever man dagligt de udfordringer, der er forbundet med at skulle forholde sig til den kompleksitet og de dilemmaer og muligheder, der folder sig ud, når man skal designe og facilitere didaktiske forløb. Det er er omdrejningspunktet i denne bog, der både behandler didaktik som begreb, som fagligt område og som praksis.Hvad er didaktik kobler en grundig introduktion til didaktisk teori sammen med talrige konkrete eksempler fra lærerfaglig praksis. Bogen retter sig mod lærerstuderende, men kan også læses af andre, der beskæftiger sig med planlægning og facilitering af forskellige former for didaktiske forløb og læreprocesser.

AB - Hvordan griber man det an at lære andre noget bestemt? Hvordan skal man som lærer planlægge aktiviteter, sådan at eleverne kan få det udbytte, man har tænkt sig? Hvilke overvejelser skal man gøre sig? Disse spørgsmål hører til didaktikkens helt overordnede temaer.Som lærer oplever man dagligt de udfordringer, der er forbundet med at skulle forholde sig til den kompleksitet og de dilemmaer og muligheder, der folder sig ud, når man skal designe og facilitere didaktiske forløb. Det er er omdrejningspunktet i denne bog, der både behandler didaktik som begreb, som fagligt område og som praksis.Hvad er didaktik kobler en grundig introduktion til didaktisk teori sammen med talrige konkrete eksempler fra lærerfaglig praksis. Bogen retter sig mod lærerstuderende, men kan også læses af andre, der beskæftiger sig med planlægning og facilitering af forskellige former for didaktiske forløb og læreprocesser.

KW - Didaktik

KW - Læreruddannelse

KW - Pædagoguddannelse

KW - Undervisning

KW - pædagogik

M3 - Bog

SN - ISBN: 9788750052142

BT - Hvad er didaktik?

PB - Akademisk Forlag

ER -

Andreasen KE, Jensen AA. Hvad er didaktik? 1 udg. Akademisk Forlag, 2019. 160 s.