Projekter pr. år
Abstract
En fundamental forudsætning for at inklusion både kan gøres til et centralt tema og at medarbejdernes kompetencer kan styrkes, er, at alle medarbejdere ved, hvad man snakker om, og at man har en fælles, operationaliserbar forståelse af, hvad inklusion er. Der skal formuleres en definition af inklusion i det enkelte dagtilbud, der både kan anerkendes af alle, så den gøres til et fælles anliggende, og kan operationaliseres, så alle kan se, hvad de skal gøre for at få indsatsen til at lykkes.
Artiklen indledes med at diskutere de gængse definitioner af inklusion og præsentere et nyt forslag til en definition, som både er bredt, præcist og operationaliserbart. Derefter fremlægges forslag til, hvad man kan gøre som ledelse for at få inklusionsindsatsen til at lykkes.
Artiklen indledes med at diskutere de gængse definitioner af inklusion og præsentere et nyt forslag til en definition, som både er bredt, præcist og operationaliserbart. Derefter fremlægges forslag til, hvad man kan gøre som ledelse for at få inklusionsindsatsen til at lykkes.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | De mange veje mod inklusion : Metoder og tilgange i pædagogers praksis |
Redaktører | Tom Ritchie |
Antal sider | 22 |
Vol/bind | 1 |
Udgivelsessted | Værløse |
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Publikationsdato | 15 jan. 2014 |
Udgave | 1 |
Sider | 208-229 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-329-0 |
Status | Udgivet - 15 jan. 2014 |
Emneord
- Inklusion
- Ledelse
- Inklusion i dagtilbud
- Inklusionsledelse
- Inklusionsmodel
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Ph.d.-projekt: KVALITET I DAGTILBUD - OM UDVIKLING AF PÆDAGOGISK KVALITET OG AF PÆDAGOGENS PROFESSIONELLE KOMPETENCER
Næsby, T.
01/01/2012 → 31/12/2014
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
Fil