Abstrakt

En af strategierne til at realisere et mere cirkulært samfund med en højere ressourceeffektivitet er at sikre produkter længere levetid ved at gøre det lettere at få produkter repareret, og ved at virksomheder systematisk bruger erfaringer fra service, reparationer og kundeklager til at give deres produkter længere levetid. Denne udfordring var en af problemstillingerne på det netop afholdte Miljøstrategisk Årsmøde 2017, der blev afholdt 30. november – 1. december i København, hvor cirkulær økonomi fra et borger- og forbrugerperspektiv var et af Årsmødets to hovedtemaer. På Årsmødet og i Oplæg til Miljøstrategisk Årsrapport 2017 blev muligheder og udfordringer ved det man kunne kalde ”reparationsøkonomi” præsenteret og analyseret.
Bidragets oversatte titelWho should repair our products?
OriginalsprogDansk
Publikationsdato18 dec. 2017
UdgiverIngeniøren
Antal sider5
StatusUdgivet - 18 dec. 2017

Citationsformater