Hvilken indflydelse havde fysisk aktivitet i undervisningen under coronanedlukningen på elevernes trivsel og læring?

Lars Domino Østergaard*, Emil Bunch Fuglsang, Jonas Linschou Hannibal, Simon Lund Rasmussen, Sofie Kildahl Møller

*Kontaktforfatter

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Nedlunkningen af den fysiske undervisning i forbindelse med coronapandemien
har haft konsekvenser både for elevernes fysiske sundhed og for deres
læringsorienteret trivsel. De har været for lidt fysisk aktive, da transport og
frikvarterer har været fraværende, så det var måske lige netop her, at skolerne
skulle være gået aktivt ind og arbejdet med fysiske aktiviteter i undervisningen.
Nærværende artikel undersøger, hvordan to skoler har arbejdet med
fysiske aktiviteter i den virtuelle undervisning, og hvordan aktiviteterne,
eller mangel på samme, har haft indflydelse på elevernes læringsorienteret
trivsel. Artiklen slutter af med råd til evt. kommende omlægninger fra fysisk
til virtuel undervisning.
OriginalsprogDansk
TidsskriftForum for Idraet
Vol/bind37
Udgave nummer1
Antal sider25
ISSN1904-2183
DOI
StatusUdgivet - 31 jan. 2022

Citationsformater