Projekter pr. år
Abstract
Sigtet med undersøgelsen er at afdække, hvorfor flere mandlige end kvindelige studenter fravælger at tage en videregående uddannelse, hvad de laver i stedet for, og hvilken betydning gymnasieretning, karaktergennemsnit, familiebaggrund, etnicitet og geografi har i den forbindelse. Undersøgelsen har særligt fokus på de mandlige studenters forløb efter gymnasiet, men giver også indblik i de kvindelige studenters forløb.
Selve undersøgelsen består af to delundersøgelser. Dels en registerundersøgelse baseret på data fra Danmarks Statistik. Registerundersøgelsen følger de unge, der blev studenter i 2006 og tre år frem.
Den anden del af undersøgelsen omfatter en kvalitativ analyse af 10 fokusgruppeinterviews med i alt 40 studenter - 25 mandlige og 15 kvindelige.
Selve undersøgelsen består af to delundersøgelser. Dels en registerundersøgelse baseret på data fra Danmarks Statistik. Registerundersøgelsen følger de unge, der blev studenter i 2006 og tre år frem.
Den anden del af undersøgelsen omfatter en kvalitativ analyse af 10 fokusgruppeinterviews med i alt 40 studenter - 25 mandlige og 15 kvindelige.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 5 sep. 2011 |
Status | Udgivet - 5 sep. 2011 |
Udgivet eksternt | Ja |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Unges lyst til læring
Katznelson, N., Hutters, C., Pless, M., Nielsen, M. L., Hjort-Madsen, P. & Murning, S.
01/05/2012 → 30/09/2015
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
- 2 Rapport
-
Drenge og piger på ungdomsuddannelserne: Hvad betyder køn for elevernes uddannelsespraksis?
Hutters, C., Nielsen, M. L. & Görlich, A., 29 jan. 2013, København: Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus Universitet. 192 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil -
Drenge og piger på ungdomsuddannelserne. Hvad betyder køn for elevernes uddannelsespraksis? Rapportsammenfatning
Hutters, C., Nielsen, M. L., Görlich, A. & Simonsen, B., 2013, 42 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
Åben adgangFil