Hvor går kandidaterne hen, når de går ud?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Overskriften kunne også have heddet: Hvor springer kandidaterne hen, når de springer ud? Det vil jeg forsøge at svare på ved at stille en gåde der er mindst 25 år gammel: Hvorfor gror der ikke tulipaner på Rundetårn? ... Og svaret er ... at det gør der ikke fordi de ikke tør springe ud!

I modsætning til dem, tør musikterapikandidaterne godt springe ud. Alene i 2006 og til og med september 2007 har hele 23 kandidater taget springet: De har afleveret kandidatspeciale! Efter det spring, følger det helt store spring ud i fast stilling og etablering på en arbejdsplads. Så hvis en musikterapikandidat var en tulipan, så var den af en sort der godt turde gro på Rundetårn...

Og hvis den sprang (sprang ud), tyder alt på at den ville slippe godt af sted med det.

Der er flere årsager til at det er muligt at at slippe godt fra springet ... (læs resten af artiklen)

OriginalsprogDansk
TitelMusikterapiuddannelsen 25 år - Festskrift