Hvordan 4 små hjul kan blive til stor innovation: En sand fortælling om innovation i turismebranchen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstrakt

Dette kapitel undersøger et konkret innovationsprojekt inden for turismeområde, der tager udgangspunkt i mindre turismevirksomheder. Det beskriver projektets idé, baggrund, indhold og rationale, og den diskuterer, om projektet kan betragtes som innovation, og på hvilke måder og niveauer det i givet fald kan betragtes som innovation. I samme bevægelse forsøger kapitlet at rejse den mere generelle diskussion om, hvad innovation overhovedet er, hvordan innovation kan forstås, og hvilke forskellige typer af innovation, der kan tales om. Det argumenterer også for, at innovation er et relativt snarere end et absolut begreb. På en kritisk måde diskuteres beslægtede begreber som ’innovationshøjde’. Diskussionerne rejses ud fra en konkret dialog, som projektet har haft med repræsentanter for en dansk erhvervsfremmeansvarlig myndighed.
OriginalsprogDansk
TitelForretningsudvikling og innovation i turisme
RedaktørerAnne-Mette Hjalager
Antal sider21
Vol/bind9
ForlagAalborg Universitetsforlag
Publikationsdato7 okt. 2020
Sider77-98
ISBN (Elektronisk)978-87-7210-295-5
StatusUdgivet - 7 okt. 2020
NavnExCITe-serien
Nummer9
ISSN2245-3121

Emneord

  • Turisme
  • Innovation

Citationsformater