Abstract
Der var engang, hvor turisterne var rejseglade amatører, der bare ville hjemmefra for at ligge på stranden, spise lidt fremmed mad i afmålte mængder, drikke nogle eksotiske drinks og bare slappe af. Disse amatører er i dag afløst af professionelle oplevelsesjægere, der rejser to til flere gange om året, har set store dele af verden, og konsekvent sammenligner priser, kvalitet, udbud og oplevelser med hinanden. Guidehåndbøger som Lonely Planet og Rough Guide for eksempel anviser oplevelser over hele kloden med plus- og minusoplevelser. Hjemmesider som fx http://www.pilotguides.com/ giver mulighed for at diskutere de fedeste oplevelser, og der udveksles travel stories, og favorite destinations udpeges og diskuteres.
Bidragets oversatte titel | How can the experience economy contribute to Danish tourism? |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Tidsskrift | Markedsfoering |
Sider (fra-til) | 1 |
Antal sider | 1 |
ISSN | 0105-9424 |
Status | Udgivet - 12 jan. 2006 |
Emneord
- tursime
- oplevelsesøkonomi
- markedsføring