IKT i undervisningen på hhx: pointer, dilemmaer og udfordringer

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Der foregår altid en masse i et klasseværelse og også en masse, der ikke har direkte tilknytning til undervisningen. I artiklen fremlægges, hvordan en gruppe hhx-elever og hhx-lærere i det danske handelsgymnasium anno 2009 forholder
sig til informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen på hhx. Samtidig peges på, hvilke dilemmaer og udfordringer de unges brug af IKT giver til både elever og lærere i handelsgymnasiet.
OriginalsprogDansk
BogserieUngdomsforskning
Vol/bind8
Udgave nummer3/4
Sider (fra-til)19-27
Antal sider9
ISSN1602-0324
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • IKT
  • Handelsgymnasiet
  • læring
  • pædagogik
  • undervisning

Citer dette

@article{acbb2592d3e94a1686af1baabdf182f7,
title = "IKT i undervisningen p{\aa} hhx: pointer, dilemmaer og udfordringer",
abstract = "Der foreg{\aa}r altid en masse i et klassev{\ae}relse og ogs{\aa} en masse, der ikke har direkte tilknytning til undervisningen. I artiklen freml{\ae}gges, hvordan en gruppe hhx-elever og hhx-l{\ae}rere i det danske handelsgymnasium anno 2009 forholdersig til informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen p{\aa} hhx. Samtidig peges p{\aa}, hvilke dilemmaer og udfordringer de unges brug af IKT giver til b{\aa}de elever og l{\ae}rere i handelsgymnasiet.",
keywords = "IKT, Handelsgymnasiet, l{\ae}ring, p{\ae}dagogik, undervisning",
author = "Louw, {Arnt Vestergaard}",
year = "2009",
language = "Dansk",
volume = "8",
pages = "19--27",
journal = "Ungdomsforskning",
issn = "1602-0324",
number = "3/4",

}

IKT i undervisningen på hhx : pointer, dilemmaer og udfordringer. / Louw, Arnt Vestergaard.

I: Ungdomsforskning, Bind 8, Nr. 3/4, 2009, s. 19-27.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - IKT i undervisningen på hhx

T2 - pointer, dilemmaer og udfordringer

AU - Louw, Arnt Vestergaard

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - Der foregår altid en masse i et klasseværelse og også en masse, der ikke har direkte tilknytning til undervisningen. I artiklen fremlægges, hvordan en gruppe hhx-elever og hhx-lærere i det danske handelsgymnasium anno 2009 forholdersig til informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen på hhx. Samtidig peges på, hvilke dilemmaer og udfordringer de unges brug af IKT giver til både elever og lærere i handelsgymnasiet.

AB - Der foregår altid en masse i et klasseværelse og også en masse, der ikke har direkte tilknytning til undervisningen. I artiklen fremlægges, hvordan en gruppe hhx-elever og hhx-lærere i det danske handelsgymnasium anno 2009 forholdersig til informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen på hhx. Samtidig peges på, hvilke dilemmaer og udfordringer de unges brug af IKT giver til både elever og lærere i handelsgymnasiet.

KW - IKT

KW - Handelsgymnasiet

KW - læring

KW - pædagogik

KW - undervisning

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 8

SP - 19

EP - 27

JO - Ungdomsforskning

JF - Ungdomsforskning

SN - 1602-0324

IS - 3/4

ER -