Ikt og læring: reflekteret praksis

Ulla Konnerup (Redaktør), Marianne Riis (Redaktør), Søren Skøtt Andreassen (Redaktør), Lone Dirckinck-Holmfeld (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Abstrakt

Artiklerne i denne antologi er blevet til på baggrund af masterprojekter udarbejdet i forbindelse med afslutning af Masteruddannelsen i Ikt og læring (MIL). Ideen til antologien kom fra alumner, som fandt det relevant at sætte fokus på den iderigdom, kreativitet og nye viden, der skabes i udarbejdelsen af disse afgangsprojekter.

Gennem antologiens syv artikler fremlægger, diskuterer og reflekterer de 13 forfattere en række vidt forskellige cases, som dog alle har koblingen af ikt og læring til fælles. Forfatternes meget forskellige teoretiske inspirationskilder, metodiske fremgangsmåder og brug af diverse typer af ikt viser bredden inden for dette spændende felt, som er i konstant udvikling. Antologien henvender sig derfor også bredt til alle, som interesserer sig for ikt og læring, hvad enten der er tale om teoretikere, praktikere, undervisere, studerende, arbejdsgivere og ansatte, for hvem reflekteret brug af ikt er en del af den daglige praksis i et samfund, hvor livslang læring om noget er på dagsordenen.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag
Antal sider140
ISBN (Trykt)8773079693
ISBN (Elektronisk)9788773079690
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • Ikt
  • livslang læring
  • pædagogik
  • design
  • praksis
  • refleksion

Citationsformater

Konnerup, U., Riis, M., Skøtt Andreassen, S., & Dirckinck-Holmfeld, L. (red.) (2009). Ikt og læring: reflekteret praksis. Aalborg Universitetsforlag.