Individuel læring i aktionsforskning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstrakt

Dette kapitel omhandler en læringsproces i en organisatorisk kontekst hvor en gruppe af ledere blev inviteret ind i et aktionsforskningsprojekt for at arbejde proaktivt med at påvirke en rodfæstet kultur i en moden traditionel fremstillingsvirksomhed. Organisationen havde i mere end 100 år produceret skibsmotorer, men denne produktion var nu blevet henlagt til Fjernøsten, hvorfor organisationen fremover skulle leve af service, knowhow og licenser. Organisationen var blevet reduceret fra 1000 medarbejdere til 500 over en kort periode. I denne kontekst skulle en gruppe af ledere skabe en ny vision for fremtiden og få skabt en organisatorisk kultur som passede til den nye fremtid. Som en fælles beslutning mellem AAU og organisationen blev det besluttet at et deltagerinvolveret aktionsforskningsprojekt ville være den rigtige vej at gå.
OriginalsprogDansk
TitelAktionsforskning : i et læringsperspektiv
RedaktørerJulie Borup Jensen, Søren Frimann, Micki Sonne Kaa Sunesen
Antal sider32
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato7 maj 2020
Udgave1
Sider169-195
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-412-7556-7
StatusUdgivet - 7 maj 2020

Emneord

  • Aktionsforskning
  • Individuel læring
  • onboarding

Publikation

Aktionsforskning: i et læringserspektiv

Frimann, S. (red.), Jensen, J. B. (red.) & Sunesen, M. S. K. (red.), 7 maj 2020, 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag. 278 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Citationsformater

Sparre, M. (2020). Individuel læring i aktionsforskning. I J. B. Jensen, S. Frimann, & M. S. K. Sunesen (red.), Aktionsforskning: i et læringsperspektiv (1 udg., s. 169-195). Hans Reitzels Forlag.