Individuel læring som elementer i organisatorisk læring ved deltagelse i medarbejderinvolveret aktionsforskning.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Resumé

Dette kapitel omhandler en læringsproces i en organisatorisk kontekst hvor en gruppe af ledere blev inviteret ind i et aktionsforskningsprojekt for at arbejde proaktivt med at påvirke en rodfæstet kultur i en moden traditionel fremstillingsvirksomhed. Organisationen havde i mere end 100 år produceret skibsmotorer, men denne produktion var nu blevet henlagt til Fjernøsten, hvorfor organisationen fremover skulle leve af service, knowhow og licenser. Organisationen var blevet reduceret fra 1000 medarbejdere til 500 over en kort periode. I denne kontekst skulle en gruppe af ledere skabe en ny vision for fremtiden og få skabt en organisatorisk kultur som passede til den nye fremtid. Som en fælles beslutning mellem AAU og organisationen blev det besluttet at et deltagerinvolveret aktionsforskningsprojekt ville være den rigtige vej at gå.
OriginalsprogDansk
Antal sider15
StatusAfsendt - 2019

Citer dette

@book{f2cbd8459fda45da89067121d4c4c232,
title = "Individuel l{\ae}ring som elementer i organisatorisk l{\ae}ring ved deltagelse i medarbejderinvolveret aktionsforskning.",
abstract = "Dette kapitel omhandler en l{\ae}ringsproces i en organisatorisk kontekst hvor en gruppe af ledere blev inviteret ind i et aktionsforskningsprojekt for at arbejde proaktivt med at p{\aa}virke en rodf{\ae}stet kultur i en moden traditionel fremstillingsvirksomhed. Organisationen havde i mere end 100 {\aa}r produceret skibsmotorer, men denne produktion var nu blevet henlagt til Fjern{\o}sten, hvorfor organisationen fremover skulle leve af service, knowhow og licenser. Organisationen var blevet reduceret fra 1000 medarbejdere til 500 over en kort periode. I denne kontekst skulle en gruppe af ledere skabe en ny vision for fremtiden og f{\aa} skabt en organisatorisk kultur som passede til den nye fremtid. Som en f{\ae}lles beslutning mellem AAU og organisationen blev det besluttet at et deltagerinvolveret aktionsforskningsprojekt ville v{\ae}re den rigtige vej at g{\aa}.",
author = "Mogens Sparre",
year = "2019",
language = "Dansk",

}

Individuel læring som elementer i organisatorisk læring ved deltagelse i medarbejderinvolveret aktionsforskning. / Sparre, Mogens.

2019. 15 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Individuel læring som elementer i organisatorisk læring ved deltagelse i medarbejderinvolveret aktionsforskning.

AU - Sparre, Mogens

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Dette kapitel omhandler en læringsproces i en organisatorisk kontekst hvor en gruppe af ledere blev inviteret ind i et aktionsforskningsprojekt for at arbejde proaktivt med at påvirke en rodfæstet kultur i en moden traditionel fremstillingsvirksomhed. Organisationen havde i mere end 100 år produceret skibsmotorer, men denne produktion var nu blevet henlagt til Fjernøsten, hvorfor organisationen fremover skulle leve af service, knowhow og licenser. Organisationen var blevet reduceret fra 1000 medarbejdere til 500 over en kort periode. I denne kontekst skulle en gruppe af ledere skabe en ny vision for fremtiden og få skabt en organisatorisk kultur som passede til den nye fremtid. Som en fælles beslutning mellem AAU og organisationen blev det besluttet at et deltagerinvolveret aktionsforskningsprojekt ville være den rigtige vej at gå.

AB - Dette kapitel omhandler en læringsproces i en organisatorisk kontekst hvor en gruppe af ledere blev inviteret ind i et aktionsforskningsprojekt for at arbejde proaktivt med at påvirke en rodfæstet kultur i en moden traditionel fremstillingsvirksomhed. Organisationen havde i mere end 100 år produceret skibsmotorer, men denne produktion var nu blevet henlagt til Fjernøsten, hvorfor organisationen fremover skulle leve af service, knowhow og licenser. Organisationen var blevet reduceret fra 1000 medarbejdere til 500 over en kort periode. I denne kontekst skulle en gruppe af ledere skabe en ny vision for fremtiden og få skabt en organisatorisk kultur som passede til den nye fremtid. Som en fælles beslutning mellem AAU og organisationen blev det besluttet at et deltagerinvolveret aktionsforskningsprojekt ville være den rigtige vej at gå.

M3 - Antologi

BT - Individuel læring som elementer i organisatorisk læring ved deltagelse i medarbejderinvolveret aktionsforskning.

ER -