Indledende Evaluering af Jarle Falkens Bølgeenergi Absorbator

Jørgen Harck Nørgaard, Jens Peter Kofoed

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Formålet med denne rapport er at assistere klienten Jarle Falken i evaluering af energiproduktionspotentialet for bølgeenergikonceptet ”Jarle Falkens Bølgeenergi Absorbator”. Dette er gjort gennem skrivebordsstudier, samt udførelse af indledende forsøg i bølgelaboratorium på Aalborg Universitet d. 22. november 2011. Laboratorieforsøg er udført på en model i skala 1:20, leveret af klienten. Foreløbig afprøvning har vist at modellen ikke virker efter hensigten. Baseret på erfaringer fra de indledende forsøg er der givet forslag til designændringer. Arbejdet er udført af ph.d.‐studerende Jørgen Harck Nørgaard i samarbejde med lektor Jens Peter Kofoed fra Bølgeenergiforskningsgruppen ved Aalborg Universitet, Danmark.
UdgivelsesstedAalborg
ForlagDepartment of Civil Engineering, Aalborg University