@inbook{474f57b5460a438fa85273c75ce41e41,
title = "Indledning",
abstract = "Form{\aa}let med bogen er at pr{\ae}sentere dannelsesperspektiver og dermedet bud p{\aa}, hvordan vi kan skabe en uddannelseskultur, der er befordrendefor studerendes faglige udvikling, trivsel og i sidste ende ogs{\aa} karrieremuligheder.Vi vil gennem bogen argumentere for, at de studerendesfaglige udvikling og tilgang til studiet b{\o}r v{\ae}re styret af de studerendesnysgerrighed og eksistentielle engagement. Denne nysgerrighed og detteengagement f{\aa}r plads indenfor det problemorienterede projektarbejde.De studerende kan her – hvis de gives frihed til det – forf{\o}lge problemstillinger,som de oplever som eksistentielt meningsfulde. Herved bliverdet problemorienterede projektarbejde ikke alene en central p{\ae}dagogisktilgang, det bliver potentielt ogs{\aa} underst{\o}ttende i forhold til en personligdannelsesproces. De studerendes personlig-faglige dannelse er s{\aa}ledeseksistentielt dannende, og denne dannelse sker for de studerendes egenskyld.",
keywords = "Dannelse, Projektarbejde, Problemorienteret projektarbejde, Fort{\ae}llinger, Dannelsesfort{\ae}llinger, Dannelsesworkshop",
author = "Bo, {Inger Glavind} and Casper Feilberg and Romani, {Annette Quinto}",
year = "2022",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7210-793-6",
series = "Studier i problembaseret l{\ae}ring ved videreg{\aa}ende uddannelser",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
pages = "9--21",
booktitle = "Projektarbejdets dannelsespotentiale",
}