Aktiviteter pr. år
Abstract
Strategisk tilrettelæggelse af lyd i en markedskommunikativ kontekst, også kaldet ’lydbranding’, har været omdrejningspunktet for en række praktikeres bogudgivelser og efterfølgende genstand for akademisk interesse. I artiklen vil jeg diskutere lydbrandingfænomenet i forhold til samfundskulturelle hovedstrømninger i forskellige historiske epoker, som de beskrives af Douglas Holt i artiklen “Why Do Brands Cause Trouble?” (2002). Jeg argumenterer for i den forbindelse, at gængs lydbranding teori ikke er i overensstemmelse med nutidens forbrugerkulturelle tendenser til at vurdere virksomheder og brands i forhold til deres evne og vilje til at agere ’gode samfundsborgere’.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Skriverier i luften : Festskrift til Jørgen Riber Christensen |
Redaktører | Steen Ledet Christiansen, Ole Ertløv Hansen, Kim Toft Hansen, Thomas Mosebo Simonsen |
Antal sider | 19 |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Publikationsdato | jun. 2017 |
Sider | 101-119 |
Artikelnummer | 7 |
Kapitel | 7 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7112-645-7 |
Status | Udgivet - jun. 2017 |
Navn | Interdisciplinære kulturstudier |
---|---|
Vol/bind | 9 |
ISSN | 1904-898X |
Aktiviteter
- 3 Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter
-
Journal of Product and Brand Management (Tidsskrift)
Anders Bonde (Fagfællebedømmer)
aug. 2021Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Journal of Product and Brand Management (Tidsskrift)
Anders Bonde (Fagfællebedømmer)
okt. 2019 → nov. 2019Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Journal of Product and Brand Management (Tidsskrift)
Anders Bonde (Fagfællebedømmer)
jun. 2019 → jul. 2019Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning