Inklusion

Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev

Ane Qvortrup, Lars Qvortrup

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Siden 2012, hvor inklusion i almenundervisningen for alvor kom på dagsordenen, har der været en stor interesse for inklusion og mulige måder de enkelte institutioner kan gøre en indsats for inklusion. Men holdningen til og erfaringen med inklusion har været vidt forskellige. "Inklusion - Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev" beskriver udviklingen fra segregering til integration til inklusion, samt inklusionens begrænsninger. Inklusion er nemlig et ideal, men komplet eksklusionsfri skoler og samfund findes ikke. Derfor opstiller bogen er operationelt inklusionsbegreb og påpeger at den nuværende forståelse af begrebet stiller store krav til lærere og pædagoger, men få til børn og elever. Bogen indeholder dermed en række forslag til at styrke elevernes inklusionskompetencer.

"Inklusion" er skrevet til pædagog- og lærerstuderende, studerende på master- og diplomuddannelser i inklusion og andre, der arbejder med inklusion i deres profession.
OriginalsprogDansk
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgave1
Antal sider203
ISBN (Trykt)9788741258690
StatusUdgivet - 2015

Citer dette

Qvortrup, A., & Qvortrup, L. (2015). Inklusion: Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev. (1 udg.) Hans Reitzels Forlag.
Qvortrup, Ane ; Qvortrup, Lars. / Inklusion : Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev. 1 udg. Hans Reitzels Forlag, 2015. 203 s.
@book{111302bd7feb4ea9921a5768c66ff556,
title = "Inklusion: Den inklusionskompetente l{\ae}rer, p{\ae}dagog og elev",
abstract = "Siden 2012, hvor inklusion i almenundervisningen for alvor kom p{\aa} dagsordenen, har der v{\ae}ret en stor interesse for inklusion og mulige m{\aa}der de enkelte institutioner kan g{\o}re en indsats for inklusion. Men holdningen til og erfaringen med inklusion har v{\ae}ret vidt forskellige. {"}Inklusion - Den inklusionskompetente l{\ae}rer, p{\ae}dagog og elev{"} beskriver udviklingen fra segregering til integration til inklusion, samt inklusionens begr{\ae}nsninger. Inklusion er nemlig et ideal, men komplet eksklusionsfri skoler og samfund findes ikke. Derfor opstiller bogen er operationelt inklusionsbegreb og p{\aa}peger at den nuv{\ae}rende forst{\aa}else af begrebet stiller store krav til l{\ae}rere og p{\ae}dagoger, men f{\aa} til b{\o}rn og elever. Bogen indeholder dermed en r{\ae}kke forslag til at styrke elevernes inklusionskompetencer.{"}Inklusion{"} er skrevet til p{\ae}dagog- og l{\ae}rerstuderende, studerende p{\aa} master- og diplomuddannelser i inklusion og andre, der arbejder med inklusion i deres profession.",
author = "Ane Qvortrup and Lars Qvortrup",
year = "2015",
language = "Dansk",
isbn = "9788741258690",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",
address = "Danmark",
edition = "1",

}

Qvortrup, A & Qvortrup, L 2015, Inklusion: Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev. 1 udg, Hans Reitzels Forlag.

Inklusion : Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev. / Qvortrup, Ane ; Qvortrup, Lars.

1 udg. Hans Reitzels Forlag, 2015. 203 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Inklusion

T2 - Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev

AU - Qvortrup, Ane

AU - Qvortrup, Lars

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Siden 2012, hvor inklusion i almenundervisningen for alvor kom på dagsordenen, har der været en stor interesse for inklusion og mulige måder de enkelte institutioner kan gøre en indsats for inklusion. Men holdningen til og erfaringen med inklusion har været vidt forskellige. "Inklusion - Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev" beskriver udviklingen fra segregering til integration til inklusion, samt inklusionens begrænsninger. Inklusion er nemlig et ideal, men komplet eksklusionsfri skoler og samfund findes ikke. Derfor opstiller bogen er operationelt inklusionsbegreb og påpeger at den nuværende forståelse af begrebet stiller store krav til lærere og pædagoger, men få til børn og elever. Bogen indeholder dermed en række forslag til at styrke elevernes inklusionskompetencer."Inklusion" er skrevet til pædagog- og lærerstuderende, studerende på master- og diplomuddannelser i inklusion og andre, der arbejder med inklusion i deres profession.

AB - Siden 2012, hvor inklusion i almenundervisningen for alvor kom på dagsordenen, har der været en stor interesse for inklusion og mulige måder de enkelte institutioner kan gøre en indsats for inklusion. Men holdningen til og erfaringen med inklusion har været vidt forskellige. "Inklusion - Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev" beskriver udviklingen fra segregering til integration til inklusion, samt inklusionens begrænsninger. Inklusion er nemlig et ideal, men komplet eksklusionsfri skoler og samfund findes ikke. Derfor opstiller bogen er operationelt inklusionsbegreb og påpeger at den nuværende forståelse af begrebet stiller store krav til lærere og pædagoger, men få til børn og elever. Bogen indeholder dermed en række forslag til at styrke elevernes inklusionskompetencer."Inklusion" er skrevet til pædagog- og lærerstuderende, studerende på master- og diplomuddannelser i inklusion og andre, der arbejder med inklusion i deres profession.

UR - http://hansreitzel.dk/P%C3%A6dagogik/Inklusion/9788741258690

M3 - Bog

SN - 9788741258690

BT - Inklusion

PB - Hans Reitzels Forlag

ER -

Qvortrup A, Qvortrup L. Inklusion: Den inklusionskompetente lærer, pædagog og elev. 1 udg. Hans Reitzels Forlag, 2015. 203 s.