Resumé

I denne artikel sættes der fokus på nogle af de problemer og udfordringer som knytter sig til kravet om inklusion af børn med særlige behov i den almindelige folkeskole, og der argumenteres for at styrke anvendelsen af musik i forhold til at skabe fællesskab og optimere børnenes opmærksomhed og indlæringsevne. I artiklen omtales muligheden for at inddrage musikterapeutiske ressourcer, gennem samarbejde med faggruppen af musikterapeuter og/eller gennem efteruddannelse af musiklærere og musikpædagoger indenfor musikterapeutiske fag.
OriginalsprogDansk
TidsskriftModus
Vol/bind28
Udgave nummer3
Sider (fra-til)15-17
Antal sider3
ISSN0902-6711
StatusUdgivet - 14 apr. 2014

Emneord

  • inklusion
  • musikterapi
  • Folkeskole

Citer dette

@article{e8c44f1ffc3b43b5afd6431794640537,
title = "Inklusion i folkeskolen med musik og musikterapi",
abstract = "I denne artikel s{\ae}ttes der fokus p{\aa} nogle af de problemer og udfordringer som knytter sig til kravet om inklusion af b{\o}rn med s{\ae}rlige behov i den almindelige folkeskole, og der argumenteres for at styrke anvendelsen af musik i forhold til at skabe f{\ae}llesskab og optimere b{\o}rnenes opm{\ae}rksomhed og indl{\ae}ringsevne. I artiklen omtales muligheden for at inddrage musikterapeutiske ressourcer, gennem samarbejde med faggruppen af musikterapeuter og/eller gennem efteruddannelse af musikl{\ae}rere og musikp{\ae}dagoger indenfor musikterapeutiske fag.",
keywords = "inklusion, musikterapi, Folkeskole",
author = "Charlotte Lindvang",
year = "2014",
month = "4",
day = "14",
language = "Dansk",
volume = "28",
pages = "15--17",
journal = "Modus",
issn = "0902-6711",
number = "3",

}

Inklusion i folkeskolen med musik og musikterapi. / Lindvang, Charlotte.

I: Modus, Bind 28, Nr. 3, 14.04.2014, s. 15-17.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

TY - JOUR

T1 - Inklusion i folkeskolen med musik og musikterapi

AU - Lindvang, Charlotte

PY - 2014/4/14

Y1 - 2014/4/14

N2 - I denne artikel sættes der fokus på nogle af de problemer og udfordringer som knytter sig til kravet om inklusion af børn med særlige behov i den almindelige folkeskole, og der argumenteres for at styrke anvendelsen af musik i forhold til at skabe fællesskab og optimere børnenes opmærksomhed og indlæringsevne. I artiklen omtales muligheden for at inddrage musikterapeutiske ressourcer, gennem samarbejde med faggruppen af musikterapeuter og/eller gennem efteruddannelse af musiklærere og musikpædagoger indenfor musikterapeutiske fag.

AB - I denne artikel sættes der fokus på nogle af de problemer og udfordringer som knytter sig til kravet om inklusion af børn med særlige behov i den almindelige folkeskole, og der argumenteres for at styrke anvendelsen af musik i forhold til at skabe fællesskab og optimere børnenes opmærksomhed og indlæringsevne. I artiklen omtales muligheden for at inddrage musikterapeutiske ressourcer, gennem samarbejde med faggruppen af musikterapeuter og/eller gennem efteruddannelse af musiklærere og musikpædagoger indenfor musikterapeutiske fag.

KW - inklusion

KW - musikterapi

KW - Folkeskole

M3 - Kommentar/debat

VL - 28

SP - 15

EP - 17

JO - Modus

JF - Modus

SN - 0902-6711

IS - 3

ER -