Innovation og entreprenørskab i et pædagogisk perspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

En undervisers kreativitet og entreprenørskab er ikke alene en personlig kreativitet og drivkraft, men afhængig af og en del af et komplekst system en erhvervsskole er og ingen enkelte dele kan forklare dets gennemslagskraft. De pædagogisk implikationer af disse inddrages i kapitlet i forhold til, hvordan man som erhvervslærer studerende gennem uddannelsesforløbet kan arbejde innovativt og entreprenørielt med udvikling af en pædagogisk didaktisk kompetence der kan udvikle elevernes kreativitet og innovationskapacitet.
    Bidragets oversatte titelInnovation and entrepreneurship in a pedagogical perspective
    TitelPå diplom. At lære som voksen
    Redaktører Henriette Duch
    ForlagGyldendal
    Publikationsdato5 aug. 2019
    Udgave1
    Kapitel7
    ISBN (Trykt)9788702288742, 8702288742
    StatusUdgivet - 5 aug. 2019

Emneord

• erhvervsuddannelse
    • entreprenørskab
    • didaktik
    • pædagogik

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Innovation og entreprenørskab i et pædagogisk perspektiv'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.