Abstract
Denne artikel søger begrebsmæssigt og principielt at belyse dette
problemfelt. Artiklen bygger ikke på nære og detaljerede studier af
computerpraksis i nogen børnehave eller daginstitution. I den forstand
tager artiklen hovedsagligt form af en diskussion, der med afsæt
i eksisterende viden om læring, udviklingspsykologi samt studier af computer-kultur søger at perspektivere brug af computere i institutioner, der varetager omsorgs- og udviklingsopgaver for førskolebørn.
problemfelt. Artiklen bygger ikke på nære og detaljerede studier af
computerpraksis i nogen børnehave eller daginstitution. I den forstand
tager artiklen hovedsagligt form af en diskussion, der med afsæt
i eksisterende viden om læring, udviklingspsykologi samt studier af computer-kultur søger at perspektivere brug af computere i institutioner, der varetager omsorgs- og udviklingsopgaver for førskolebørn.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sociologi i børnehøjde : Om daginstitutionens liv og vilkår |
Antal sider | 15 |
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Publikationsdato | 2007 |
Sider | 96-110 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-189-0 |
Status | Udgivet - 2007 |