Jobannoncen som fortælling

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

I en tid med stor efterspørgsel på arbejdskraft vil man som virksomhed uvægerligt stille sig spørgsmålet: Hvordan tiltrækker vi den eller de ideelle kandidater til de opslåede stillinger? Det findes der nok ingen standardsvar på, og på internettet finder man da også mange forskellige gode råd til at skrive en jobannonce. De kan fx handle om skrivestil, dvs. at skrive konkret, vedkommende og overskueligt, eller de kan være forslag til alternative former for jobannoncer som fx en video. Alle disse råd er gode og relevante, men der findes også andre, alternative veje, man kan gå. I denne artikel vil jeg komme ind på, hvordan man kan lege med genrens form og indhold og ad den vej skabe interesse for ens jobopslag.
OriginalsprogDansk
TidsskriftHR Chefen
Udgave nummer5
Sider (fra-til)40-42
Antal sider3
StatusUdgivet - okt. 2022

Emneord

  • Rekruttering
  • Jobannoncer
  • Genre
  • Taktisk kommunikation
  • Genrebrud
  • narrativer
  • HR

Citationsformater