Kan jeg bidrage til en bæredygtig fremtid, når jeg forbruger?

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Undervisning

26 Downloads (Pure)

Vores forbrug trækker store veksler på vores miljø og klodens ressourcer, og vores nuværende forbrugsmønster er ikke bæredygtigt. Et svar kunne være at forbruge mindre, men en anden tilgang kunne også være i højere grad at efterspørge produkter, der er mærket som ’bæredygtige’. Bliv klogere på mærkerne for fiskeprodukter i Danmark, og hør Troels Jacob Hegland fortælle om baggrunden for og tænkningen bag mærker, der stempler nogle produkter som mere bæredygtige end andre - og hvorfor mærker ikke altid fortæller dig den fulde sandhed.

Har relevans for fagene:
Innovation, Bæredygtighed, Teknikfag – Proces, Levnedsmiddel og Sundhed, Teknikfag - udvikling og produktion, Markedskommunikation
Publikationsdato30 jun. 2021
UdgivelsesstedAalborg Universitet