Abstract
En brugsbog, der giver dig teoretisk forståelse og praktisk inspiration, når du skal undervise på gymnasiet, hf, hhx, htx og andre ungdomsuddannelser. Dorte Ågård argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har svært ved at navigere i de forventninger, der stilles. Ved at arbejde målrettet med klasseledelse og motivation kan læreren og skolen løse nogle af de problemer, der kan få både elever og lærere til at mistrives i klasselokalet.
Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring.
Læs om:
* Hvad er klasseledelse?
* Hvad er god klasseledelse?
* Hvorfor er det blevet mere udfordrende at være lærer?
* Hvordan kan man være en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever?
Forfatterens udgangspunkt er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark.
Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring.
Læs om:
* Hvad er klasseledelse?
* Hvad er god klasseledelse?
* Hvorfor er det blevet mere udfordrende at være lærer?
* Hvordan kan man være en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever?
Forfatterens udgangspunkt er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Frederiksberg |
---|---|
Forlag | Frydenlund Academic |
Udgave | 1 |
Antal sider | 129 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7118-612-3 |
Status | Udgivet - 2016 |