Klasseledelse i ungdomsuddannelserne

Dorte Ågård

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

    Abstract

    En brugsbog, der giver dig teoretisk forståelse og praktisk inspiration, når du skal undervise på gymnasiet, hf, hhx, htx og andre ungdomsuddannelser. Dorte Ågård argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har svært ved at navigere i de forventninger, der stilles. Ved at arbejde målrettet med klasseledelse og motivation kan læreren og skolen løse nogle af de problemer, der kan få både elever og lærere til at mistrives i klasselokalet.
    Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring.

    Læs om:
    * Hvad er klasseledelse?
    * Hvad er god klasseledelse?
    * Hvorfor er det blevet mere udfordrende at være lærer?
    * Hvordan kan man være en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever?
    Forfatterens udgangspunkt er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedFrederiksberg
    ForlagFrydenlund Academic
    Udgave1
    Antal sider129
    ISBN (Trykt)978-87-7118-612-3
    StatusUdgivet - 2016

    Citationsformater