Klimaeffektiv renovering: Balancen mellem energibesparelse og materialepåvirkninger i bygningsrenovering

Kai Kanafani, Alberte Mai Lund, Amdi Schjødt Worm, Johannes Due Jensen, Harpa Birgisdottir, Jørgen Rose

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

1731 Downloads (Pure)

Energirenovering rummer et stort potentiale til at reducere den eksisterende bygningsmasses klimaaftryk. Livscyklusvurderinger (LCA), som både inkluderer den sparede energi og de anvendte materialer, kan være med til at reducere udledningen af drivhusgasser mest muligt. Rapporten undersøger balancen mellem energibesparelser og klimapåvirkninger fra materialer for efterisolering, vinduesudskiftning og opsætning af solceller.
Rapporten er resultat af projektet Balancepunkt mellem materialeforbrug og energibesparelser, som er udført af BUILD og Arkitema og støttet af Grundejernes Investeringsfond.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn