Kollegial supervision med en kunstnerisk tilgang

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

I kapitlet præsenteres og reflekteres hvordan kunstskolens læreres erfaringer fra det kollektive kunstneriske arbejde samt den faglige mangfoldighed har haft betydning for arbejdet med kollegial supervision. Samtidig diskuteres i ledelsesperspektiv udfordringer ved at være retningssætter og inspirator for udvikling af læringsmiljøets overordnede værdier gennem medarbejdernes kompetenceudvikling.
OriginalsprogDansk
TitelKollegial supervision : Som udviklingsredskab i undervisningskulturer
RedaktørerHanne Leth Andersen , Lene Tortzen Bager
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdato2011
ISBN (Trykt)978 87 7124 003 0
StatusUdgivet - 2011

Emneord

  • Kunstskole
  • inspirator
  • kompetenceudvikling
  • læringsmiljø
  • undervisere

Citer dette

Brinck, L. (2011). Kollegial supervision med en kunstnerisk tilgang. I H. Leth Andersen , & L. T. Bager (red.), Kollegial supervision : Som udviklingsredskab i undervisningskulturer Aarhus Universitetsforlag.
Brinck, Lars. / Kollegial supervision med en kunstnerisk tilgang. Kollegial supervision : Som udviklingsredskab i undervisningskulturer. red. / Hanne Leth Andersen ; Lene Tortzen Bager. Aarhus Universitetsforlag, 2011.
@inbook{6ff1636416d44203931aeb067dd26762,
title = "Kollegial supervision med en kunstnerisk tilgang",
abstract = "I kapitlet pr{\ae}senteres og reflekteres hvordan kunstskolens l{\ae}reres erfaringer fra det kollektive kunstneriske arbejde samt den faglige mangfoldighed har haft betydning for arbejdet med kollegial supervision. Samtidig diskuteres i ledelsesperspektiv udfordringer ved at v{\ae}re retningss{\ae}tter og inspirator for udvikling af l{\ae}ringsmilj{\o}ets overordnede v{\ae}rdier gennem medarbejdernes kompetenceudvikling.",
keywords = "Kunstskole, inspirator, kompetenceudvikling, l{\ae}ringsmilj{\o}, undervisere",
author = "Lars Brinck",
year = "2011",
language = "Dansk",
isbn = "978 87 7124 003 0",
editor = "{Leth Andersen }, {Hanne } and Bager, {Lene Tortzen }",
booktitle = "Kollegial supervision",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",
address = "Danmark",

}

Brinck, L 2011, Kollegial supervision med en kunstnerisk tilgang. i H Leth Andersen & LT Bager (red), Kollegial supervision : Som udviklingsredskab i undervisningskulturer. Aarhus Universitetsforlag.

Kollegial supervision med en kunstnerisk tilgang. / Brinck, Lars.

Kollegial supervision : Som udviklingsredskab i undervisningskulturer. red. / Hanne Leth Andersen ; Lene Tortzen Bager. Aarhus Universitetsforlag, 2011.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - Kollegial supervision med en kunstnerisk tilgang

AU - Brinck, Lars

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - I kapitlet præsenteres og reflekteres hvordan kunstskolens læreres erfaringer fra det kollektive kunstneriske arbejde samt den faglige mangfoldighed har haft betydning for arbejdet med kollegial supervision. Samtidig diskuteres i ledelsesperspektiv udfordringer ved at være retningssætter og inspirator for udvikling af læringsmiljøets overordnede værdier gennem medarbejdernes kompetenceudvikling.

AB - I kapitlet præsenteres og reflekteres hvordan kunstskolens læreres erfaringer fra det kollektive kunstneriske arbejde samt den faglige mangfoldighed har haft betydning for arbejdet med kollegial supervision. Samtidig diskuteres i ledelsesperspektiv udfordringer ved at være retningssætter og inspirator for udvikling af læringsmiljøets overordnede værdier gennem medarbejdernes kompetenceudvikling.

KW - Kunstskole

KW - inspirator

KW - kompetenceudvikling

KW - læringsmiljø

KW - undervisere

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978 87 7124 003 0

BT - Kollegial supervision

A2 - Leth Andersen , Hanne

A2 - Bager, Lene Tortzen

PB - Aarhus Universitetsforlag

ER -

Brinck L. Kollegial supervision med en kunstnerisk tilgang. I Leth Andersen H, Bager LT, red., Kollegial supervision : Som udviklingsredskab i undervisningskulturer. Aarhus Universitetsforlag. 2011