Kompetencestrategi

Anders Drejer, Jens Ove Riis

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

    Abstract

    Kompetencer er blevet et nøgleord inden for strategisk ledelse. Hvor vi for fem-ti år siden primært var interesserede i virksomhedens eksterne forhold, produkt-markedsstrategi og økonomi er de interne kompetencer kommet i centrum som nøglen til en sund konkurrencemæssig fordel. Kompetencestrategi fortæller, hvordan man kan arbejde med virksomheders kompetencer i dialog med produkt-markedsområdet. For at give en mere detaljeret forståelse af, hvad kompetencer består af, beskriver forfatterne fire indholdselementer til en bred definition af kompetenceer som et samspil mellem mennesker, teknologi, organisation og kultur. Bogen placerer kompetencer i deres rette, strategiske sammenhæng og giver svar på centrale spørgsmål om, hvordan man arbejder med virksomhedens kompetenceer i praksis. Bogen giver en ramme for en bred behandling af virksomheders kompetence og anviser modeller og metoder til at identificere, beskrive, analysere, udvælge og udvikle virksomhedens kompetencer. For hvert af disse emner giver forfatterne en oversigt over litteraturen og inddrager praktiske eksempler på danske virksomheders arbejde med kompetencer.
    OriginalsprogDansk
    ForlagBørsen
    Antal sider238
    ISBN (Trykt)8775537400
    StatusUdgivet - 2000

    Citationsformater