Sprogforstyrrelsen DLD er et skjult handikap, som ses i forskellige sværhedsgrader. Man kan forvente, at der sidder en-to elever i hver klasse med DLD.
Hvad er DLD? Hvordan viser sprogforstyrrelsen sig? Hvor mange har DLD, og hvordan opdager man det? Og hvordan kan man afhjælpe de vanskeligheder, den bringer med sig?

Man kan ikke se, at en person har sprogforstyrrelsen DLD. Det står for Developmental Language Disorder, på dansk udviklingsmæssig sprogforstyrrelse. DLD er et skjult handikap, som ses i forskellige sværhedsgrader. Man kan forvente, at der sidder en-to elever i hver klasse med DLD.

KORT & GODT OM SPROGFORSTYRRELSEN DLD giver grundlæggende viden og konkrete råd om DLD, herunder om udredning og støtte til børn med DLD. Bogen er den første om DLD på dansk. Bogen er til mennesker med DLD, forældre og andre pårørende. Den henvender sig også til lærere, pædagoger, audiologopæder, logopæder, psykologer og psykiatere, der møder børn med DLD i deres daglige arbejde.
ForlagDansk Psykologisk Forlag
Antal sider100