Projekter pr. år
Abstract
Hvordan bliver du et skabende menneske, både individuelt og sammen med andre? Bogen præsenterer nye metoder til, hvordan du får mere kreativitet i hverdagen. Metoderne øger både innovationen og gavner arbejdsmiljøet.
Kreativiteten er motoren for innovation og entreprenørskab, og det handler om at kunne se nye sammenhænge og sætte sin viden sammen på nye måder. Med en nyudviklet videnskabelig teori kombineret med tre praktiske og gennemprøvede metoder viser de to forskere Søren Hansen og Christian Byrge, hvordan vi øger vores muligheder for kreativ tænkning – både i vores arbejdsliv, studier og privatliv.
Det handler om at finde kreativiteten inden i os selv – og slippe vores kreative potentiale fri uden at være hæmmet af vores faglige, sociale eller kulturelle baggrund. Og metoderne er effektive! Bl.a. har Post Danmark arbejdet med metoden Den Kreative Platform i forbindelse med medarbejderudvikling. Det har givet et nyt arbejdsmiljø præget af medarbejdere, der sætter al deres viden i spil, og hvor leg, endorfiner og mønsterbrud er reglen snarere end undtagelsen.
Bogens praktiske del bygger på aktionsforskning, som er foregået i samarbejde med store og små virksomheder, skoler, kommunale forvaltninger, ungdomsuddannelser, regioner, sygehuse, erhvervsuddannelser, professionsskoler, ministerier, universiteter og forsvaret.
Bogen er skrevet til dig, der ønsker at gøre andre mere kreative, f.eks. ledere, coaches, pædagoger, lærere og konsulenter.
Kreativiteten er motoren for innovation og entreprenørskab, og det handler om at kunne se nye sammenhænge og sætte sin viden sammen på nye måder. Med en nyudviklet videnskabelig teori kombineret med tre praktiske og gennemprøvede metoder viser de to forskere Søren Hansen og Christian Byrge, hvordan vi øger vores muligheder for kreativ tænkning – både i vores arbejdsliv, studier og privatliv.
Det handler om at finde kreativiteten inden i os selv – og slippe vores kreative potentiale fri uden at være hæmmet af vores faglige, sociale eller kulturelle baggrund. Og metoderne er effektive! Bl.a. har Post Danmark arbejdet med metoden Den Kreative Platform i forbindelse med medarbejderudvikling. Det har givet et nyt arbejdsmiljø præget af medarbejdere, der sætter al deres viden i spil, og hvor leg, endorfiner og mønsterbrud er reglen snarere end undtagelsen.
Bogens praktiske del bygger på aktionsforskning, som er foregået i samarbejde med store og små virksomheder, skoler, kommunale forvaltninger, ungdomsuddannelser, regioner, sygehuse, erhvervsuddannelser, professionsskoler, ministerier, universiteter og forsvaret.
Bogen er skrevet til dig, der ønsker at gøre andre mere kreative, f.eks. ledere, coaches, pædagoger, lærere og konsulenter.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Frydenlund Academic |
---|---|
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 182 |
ISBN (Trykt) | 9788771181227 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- kreativitet og læring
- Krativitet teori
- Kreative læringsmiljøer i skolen
- kreative metoder
- kreativitet i organisationer
Projekter
- 1 Afsluttet
-
The Creative Platform
Byrge, C. (Projektdeltager)
06/02/2006 → 01/04/2015
Projekter: Projekt › Forskning
Impacts
-
162.000+ VBN downloads of my works in the period from 2006-2020.
Byrge, C. (Deltager)
Impact: Social impact