Abstract
Ofte kan vi lynhurtigt afgøre, hvad vi kan lide, og hvad vi ikke kan lide - og ligeså ofte uden overhovedet at kunne forklare, hvor- for det lige præcis er sådan, det er. Denne "irrationelle" forbrugeradfærd har længe interesseret både forskere og praktikere, og i de seneste år har vi også fået en noget dybere indsigt i, hvilken rolle følelser spiller i vores forbrug. Den nye viden kommer først og fremmest fra neurovidenskab og emotionspsykologi, der har undersøgt, hvordan kroppen og biologien genererer forbrugs- præferencer og købsbeslutninger uden at bruge energi på at konsultere den bevidste del af hjernen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Market Magazine |
Udgave nummer | 28 |
Sider (fra-til) | 15-20 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1604-9802 |
Status | Udgivet - 1 okt. 2008 |
Emneord
- neuromarketing
- oplevelser
- oplevelsens struktur
- neurovidenskab
- emotionspsykologi