Kroppen husker som en elefant

Christian Jantzen, Per Østergaard

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

Ofte kan vi lynhurtigt afgøre, hvad vi kan lide, og hvad vi ikke kan lide - og ligeså ofte uden overhovedet at kunne forklare, hvor- for det lige præcis er sådan, det er. Denne "irrationelle" forbrugeradfærd har længe interesseret både forskere og praktikere, og i de seneste år har vi også fået en noget dybere indsigt i, hvilken rolle følelser spiller i vores forbrug. Den nye viden kommer først og fremmest fra neurovidenskab og emotionspsykologi, der har undersøgt, hvordan kroppen og biologien genererer forbrugs- præferencer og købsbeslutninger uden at bruge energi på at konsultere den bevidste del af hjernen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMarket Magazine
Udgave nummer28
Sider (fra-til)15-20
Antal sider5
ISSN1604-9802
StatusUdgivet - 1 okt. 2008

Emneord

  • neuromarketing
  • oplevelser
  • oplevelsens struktur
  • neurovidenskab
  • emotionspsykologi

Citationsformater