Kultur, læring og praksis: anvendelse af teorien om praksisfælleskaber i relation til multikulturelle arbejdskontekster

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Ariklen baserer sig på forskningsprojektet "Læreprocesser i multikulturelle kontekster" og unersøger på den baggrund, om Etienne Wengers teori om praksisfællesskaber kan anvendes til at belyse konkrete lære- og forandringsprocesser i samarbejdsrelationer mellem kulturelt forskellige medarbejdere, om teorien samtidig kan medreflektere den organisatoriske ramme for læreprocesserne. Det undersøges, hvorledes et praksisfællesskab lærer med særligt henblik på at inkludere deltagere med anden etnisk baggrund, hvorledes et praksisfællesskab kan udvikle sig hen mod at være multikulturelt, samt hvilke individorienterede læreprocesser der er involveret, når personer med anden kulturel baggrund, bevæger sig indpå en arbejdsplads og skal fungere i et arbejdsfællesskab.
    OriginalsprogDansk
    TitelLæring og forandring : tværfaglige perspektiver
    RedaktørerAnnie Aaurp Jensen, Palle Rasmussen
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Publikationsdato2009
    Sider15-31
    ISBN (Trykt)9788773079492
    StatusUdgivet - 2009

    Citationsformater