Abstract
Ariklen baserer sig på forskningsprojektet "Læreprocesser i multikulturelle kontekster" og unersøger på den baggrund, om Etienne Wengers teori om praksisfællesskaber kan anvendes til at belyse konkrete lære- og forandringsprocesser i samarbejdsrelationer mellem kulturelt forskellige medarbejdere, om teorien samtidig kan medreflektere den organisatoriske ramme for læreprocesserne. Det undersøges, hvorledes et praksisfællesskab lærer med særligt henblik på at inkludere deltagere med anden etnisk baggrund, hvorledes et praksisfællesskab kan udvikle sig hen mod at være multikulturelt, samt hvilke individorienterede læreprocesser der er involveret, når personer med anden kulturel baggrund, bevæger sig indpå en arbejdsplads og skal fungere i et arbejdsfællesskab.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læring og forandring : tværfaglige perspektiver |
Redaktører | Annie Aaurp Jensen, Palle Rasmussen |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 15-31 |
ISBN (Trykt) | 9788773079492 |
Status | Udgivet - 2009 |