Aktiviteter pr. år
Abstract
Abstract
Artiklen argumenterer for, at kunstanalyse kan stimulere sygeplejestuderendes kreativitet i praksislæring. Kreativitet kan blandt andet være et redskab til at forstå patientens situation og kan således danne grundlag for at yde en pleje, der tager udgangspunkt i den enkelte patients behov. Ved hjælp af empiri fra mit undervisningsforløb i kunstanalyse på University College Nordjylland vil jeg i artiklen vise, hvordan kunstanalyse stimulerede et lille hold af sygeplejestuderende til kreativitet i deres kliniske praksis.
Artiklen argumenterer for, at kunstanalyse kan stimulere sygeplejestuderendes kreativitet i praksislæring. Kreativitet kan blandt andet være et redskab til at forstå patientens situation og kan således danne grundlag for at yde en pleje, der tager udgangspunkt i den enkelte patients behov. Ved hjælp af empiri fra mit undervisningsforløb i kunstanalyse på University College Nordjylland vil jeg i artiklen vise, hvordan kunstanalyse stimulerede et lille hold af sygeplejestuderende til kreativitet i deres kliniske praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | reflexen |
Vol/bind | 5 |
Udgave nummer | 1 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 1901-5992 |
Status | Udgivet - 2010 |
Emneord
- Æstetisk læring
- kreativitet
- didaktisk eksperiment
Aktiviteter
- 1 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Æstetisk læring og relationsarbejde
Julie Borup Jensen (Foredragsholder)
14 dec. 2015Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed