Kunstanalyse og kreativitet i sygeplejerskeuddannelsen: - et forsøgsprojekt på University College Nordjylland om kunstanalyse

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Abstract

    Abstract
    Artiklen argumenterer for, at kunstanalyse kan stimulere sygeplejestuderendes kreativitet i praksislæring. Kreativitet kan blandt andet være et redskab til at forstå patientens situation og kan således danne grundlag for at yde en pleje, der tager udgangspunkt i den enkelte patients behov. Ved hjælp af empiri fra mit undervisningsforløb i kunstanalyse på University College Nordjylland vil jeg i artiklen vise, hvordan kunstanalyse stimulerede et lille hold af sygeplejestuderende til kreativitet i deres kliniske praksis.
    OriginalsprogDansk
    Tidsskriftreflexen
    Vol/bind5
    Udgave nummer1
    Antal sider6
    ISSN1901-5992
    StatusUdgivet - 2010

    Emneord

    • Æstetisk læring
    • kreativitet
    • didaktisk eksperiment

    Citationsformater