Kunsten at integrere kunst i undervisningen: Et praktisk-teoretisk bidrag til kreativ undervisning i folkeskolen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Alle børn, uanset alder, køn, geografisk og social baggrund, uanset om de er velfungerende eller udviklingshæmmede, alle trives under de samme vilkår for trivsel og lærer, hvis de trives godt. De udfordringer, vores samfund oplever, gør kreativitet og trivsel til grundlæggende behov, som vi ikke kan ignorere.
Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.
Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og
reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag
Udgave1
Antal sider192
ISBN (Trykt)978-87-7112-029-5
StatusUdgivet - 2012

Citer dette

@book{9d68425137fc420e8b861106f1d84048,
title = "Kunsten at integrere kunst i undervisningen: Et praktisk-teoretisk bidrag til kreativ undervisning i folkeskolen",
abstract = "Alle b{\o}rn, uanset alder, k{\o}n, geografisk og social baggrund, uanset om de er velfungerende eller udviklingsh{\ae}mmede, alle trives under de samme vilk{\aa}r for trivsel og l{\ae}rer, hvis de trives godt. De udfordringer, vores samfund oplever, g{\o}r kreativitet og trivsel til grundl{\ae}ggende behov, som vi ikke kan ignorere. Denne bog henvender sig is{\ae}r til den kreative skole og dens modige fork{\ae}mpere i et f{\ae}lles fors{\o}g p{\aa} fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative m{\aa}der at im{\o}dekomme vores b{\o}rns behov for l{\ae}ring, udvikling, tryghed og positivitet p{\aa}.Baggrunden for bogens syn p{\aa} god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Form{\aa}let med denne bog er at inspirere de l{\ae}rere, som mener, at kreativitet b{\o}r v{\ae}re et centralt indsatsomr{\aa}de i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i h{\o}j grad kan bidrage til en mere kreativ og reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes b{\aa}de i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, s{\aa}som positive emotioner og kognitiv intensitet, men ogs{\aa} i form af konkrete anvendelige redskaber.",
keywords = "creativity, arts in education, design education, pedagogical innovation",
author = "Tatiana Chemi",
year = "2012",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7112-029-5",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
edition = "1",

}

Kunsten at integrere kunst i undervisningen : Et praktisk-teoretisk bidrag til kreativ undervisning i folkeskolen. / Chemi, Tatiana.

1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2012. 192 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Kunsten at integrere kunst i undervisningen

T2 - Et praktisk-teoretisk bidrag til kreativ undervisning i folkeskolen

AU - Chemi, Tatiana

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Alle børn, uanset alder, køn, geografisk og social baggrund, uanset om de er velfungerende eller udviklingshæmmede, alle trives under de samme vilkår for trivsel og lærer, hvis de trives godt. De udfordringer, vores samfund oplever, gør kreativitet og trivsel til grundlæggende behov, som vi ikke kan ignorere. Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.

AB - Alle børn, uanset alder, køn, geografisk og social baggrund, uanset om de er velfungerende eller udviklingshæmmede, alle trives under de samme vilkår for trivsel og lærer, hvis de trives godt. De udfordringer, vores samfund oplever, gør kreativitet og trivsel til grundlæggende behov, som vi ikke kan ignorere. Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.

KW - creativity, arts in education, design education, pedagogical innovation

M3 - Bog

SN - 978-87-7112-029-5

BT - Kunsten at integrere kunst i undervisningen

PB - Aalborg Universitetsforlag

CY - Aalborg

ER -