Resumé
Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.
Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og
reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelses sted | Aalborg |
---|---|
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Udgave | 1 |
Antal sider | 192 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7112-029-5 |
Status | Udgivet - 2012 |
Citer dette
}
Kunsten at integrere kunst i undervisningen : Et praktisk-teoretisk bidrag til kreativ undervisning i folkeskolen. / Chemi, Tatiana.
1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2012. 192 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
TY - BOOK
T1 - Kunsten at integrere kunst i undervisningen
T2 - Et praktisk-teoretisk bidrag til kreativ undervisning i folkeskolen
AU - Chemi, Tatiana
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - Alle børn, uanset alder, køn, geografisk og social baggrund, uanset om de er velfungerende eller udviklingshæmmede, alle trives under de samme vilkår for trivsel og lærer, hvis de trives godt. De udfordringer, vores samfund oplever, gør kreativitet og trivsel til grundlæggende behov, som vi ikke kan ignorere. Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.
AB - Alle børn, uanset alder, køn, geografisk og social baggrund, uanset om de er velfungerende eller udviklingshæmmede, alle trives under de samme vilkår for trivsel og lærer, hvis de trives godt. De udfordringer, vores samfund oplever, gør kreativitet og trivsel til grundlæggende behov, som vi ikke kan ignorere. Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.
KW - creativity, arts in education, design education, pedagogical innovation
M3 - Bog
SN - 978-87-7112-029-5
BT - Kunsten at integrere kunst i undervisningen
PB - Aalborg Universitetsforlag
CY - Aalborg
ER -