Kvalitet i pædagogisk arbejde

Torben Næsby

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

    424 Downloads (Pure)

    Abstract

    Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for pædagoguddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde. Kapitlet præsenterer forskning om kvalitet i pædagogisk arbejde, giver en definition på kvalitet og angiver veje til hvordan pædagogen kan anvende denne forskning og forholde sig kritisk reflekteret over den.
    OriginalsprogDansk
    TitelPædagogens grundfaglighed : Grundbog til pædagoguddannelsen
    Antal sider27
    Vol/bind1
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo Forlag A/S
    Publikationsdatoaug. 2014
    Udgave1
    Sider69 - 95
    Artikelnummer4
    Kapitel2
    ISBN (Trykt)978-87-7160-016-2
    StatusUdgivet - aug. 2014
    NavnDen professionelle pædagog

    Emneord

    • Kvalitet
    • Kvalitetsforskning
    • Pædagogik
    • Kvalitetsmodel
    • Pædagoguddannelse
    • Pædagogisk arbejde

    Citationsformater