Projekter pr. år
Abstract
Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for pædagoguddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde. Kapitlet præsenterer forskning om kvalitet i pædagogisk arbejde, giver en definition på kvalitet og angiver veje til hvordan pædagogen kan anvende denne forskning og forholde sig kritisk reflekteret over den.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Pædagogens grundfaglighed : Grundbog til pædagoguddannelsen |
Antal sider | 27 |
Vol/bind | 1 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo Forlag A/S |
Publikationsdato | aug. 2014 |
Udgave | 1 |
Sider | 69 - 95 |
Artikelnummer | 4 |
Kapitel | 2 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-016-2 |
Status | Udgivet - aug. 2014 |
Navn | Den professionelle pædagog |
---|
Emneord
- Kvalitet
- Kvalitetsforskning
- Pædagogik
- Kvalitetsmodel
- Pædagoguddannelse
- Pædagogisk arbejde
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Ph.d.-projekt: KVALITET I DAGTILBUD - OM UDVIKLING AF PÆDAGOGISK KVALITET OG AF PÆDAGOGENS PROFESSIONELLE KOMPETENCER
Næsby, T.
01/01/2012 → 31/12/2014
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
Fil