Læringsrapport 2015: Fredericia Kommune: Dagtilbud

Ole Henrik Hansen, Thomas Nordahl, Sigrid Øyen Nordahl, Line Skov Hansen, Ole Hansen

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    Abstract

    Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse i alle dagtilbud1 i Fredericia Kommune. Kortlægningsundersøgelsen indgår i kommunens fireårige deltagelse i Program for Læringsledelse - dagtilbud (2015 - 2019), som Fredericia og fem andre kommuner2 samarbejder med Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet om.
    Kortlægningsundersøgelsen er den første ud af tre3 i Program for Læringsledelse - dagtilbud. Denne kortlægningsundersøgelse er pt gennemført i fem af de seks deltagende kommuner.4 Kortlægningsundersøgelsen fandt sted i uge 38 - 41, 2015. I kortlægningsundersøgelsen er der indsamlet data fra fem informant-grupper: Børnehavens 4-5-6 årige børn, kontaktpædagoger, pædagogisk personale, forældre og ledelse.
    I Fredericia Kommune har i alt 764 børnehavebørn i alderen 4-5 og 6 år, 284 pædagoger og pædagogmedhjælpere, 27 dagtilbudsledere og 486 forældre5 deltaget i kortlægningen.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagLaboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP)
    Udgave1
    Antal sider104
    StatusUdgivet - 2016

    Emneord

    • Dagtilbud
    • Læringsledelse
    • Kvalitet i dagtilbud
    • Dagtilbudsudvikling
    • Kortlægning

    Citationsformater