Læring og forandring: tværfaglige perspektiver

Annie Aarup Jensen (Redaktør), Palle Rasmussen (Redaktør)

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

    Abstract

    I de sidste ti år har læring været på dagsordenen som aldrig før. Inden for uddannelsesverdenen og den pædagogiske debat har man kunnet se et markant skift, hvor læringsbegrebet er blevet tematiseret langt stærkere på bekostning af undervisningsbegrebet. Samtidig er læring blevet sat på dagsordenen inden for områder af samfundslivet, hvor man ikke tidligere har talt om undervisning og pædagogik. Det gælder ikke mindst virksomheds- og erhvervsudvikling. Lærings kan ses som et afgørende led i de forandringsprocesser, som institutioner og organisationer udfordres til af nutidens økonomiske og kulturelle vilkår. Bogen rummer en række forskningsbidrag til at forstå læring og forandring i mange forskellige sammenhænge. Bidragene dækker fire hovedtemaer, nemlig læring, uddannelse, universitetsundervisning og viden. De er skrevet af de videnskabelige medarbejdere ved Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
    Bidragets oversatte titelLearning and chrnage: Interdisciplinary perspectives
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Antal sider340
    ISBN (Trykt)978-87-7307-949-2
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • pædagogik
    • uddannelse
    • viden
    • universitetspædagogik
    • organisationsændringer

    Fingeraftryk

    Dyk ned i forskningsemnerne om 'Læring og forandring: tværfaglige perspektiver'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

    Citationsformater